ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

ماجرای ارز دیجیتال تلگرام (نات کوین - notcoin) چیست؟

  • کد خبر: ۲۰۶۵۸۳
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
ماجرای ارز دیجیتال تلگرام (نات کوین - notcoin) چیست؟
نات کوین، میم کوین مبتنی بر تلگرام است که تنها با یک کلیک روی صفحه گوشی می‌توانید آن را استخراج کنید؛ این پروژه در مدت کوتاهی به محبوبیت زیادی پیدا کرده و بیش از ۵ میلیون نفر در فاز آزمایشی آن شرکت کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، در هیاهوی رونق بازار ارز‌های دیجیتال و رشد رمزارز‌های مطرح بازار، مانند بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۳، میم کوین‌ها هم شروع به رشد کردند. میم کوین‌ها، ارز‌های دیجیتالی هستند که بر اساس شوخی یا میم (meme) اینترنتی ساخته می‌شوند و معمولاً ارزش زیادی ندارند، اما گاهی اوقات می‌توانند در نتیجه عوامل مختلفی مانند حمایت سلبریتی‌ها، پذیرش جامعه در سوشال مدیا یا تعهد کاربران به پلتفرمی که آن‌ها را معرفی می‌کند، رشد چشمگیری را تجربه کنند.

نات‌کوین (Notcoin) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ در کنفرانس TON دبی معرفی شد؛ این پروژه توسط تیمی از توسعه‌دهندگان باتجربه در زمینه ارز‌های دیجیتال و میم‌کوین‌ها ساخته شده و در حال حاضر (زمان نگارش این مقاله) سریع‌ترین بازی درحال‌رشد تلگرام است که در آن تنها با کلیک روی یک سکه در ربات تلگرامی notcoin_bot@، می‌توانید ارز Notcoin دریافت کنید. بازیکنان می‌توانند برای صعود در این بازی تسک‌هایی مانند پیوستن به تیم‌ها (کانال‌های تلگرام و چت‌ها)، دعوت از دوستان و تکمیل برخی وظایف را انجام دهند.

بیش از ۶۵۰ هزار نفر در فاز آزمایشی نات کوین شرکت کردند و حالا پروژه از حالت آزمایشی خارج شده است؛ شما برای شرکت در این پروژه نیاز به پرداخت هزینه‌ای نخواهید داشت. پروژه نات کوین (Notcoin)، میم کوینی بدون نماد بوده که از حمایت کامل TON برخوردار است، به این معنا که بر بستر شبکه بلاک چینی تون (The Open Network) راه‌اندازی شده، قابل ماین است و با انواع ابزار‌های متنوع تلگرام پشتیبانی می‌شود. تیم توسعه‌دهنده Notcoin با همکاری VK Coin و استفاده از تجربیات آن، به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. VK coin، پروژه‌ای موفق در سال ۲۰۱۹ بود که از مفهومی مشابه استفاده کرد و توانست ۳۰ میلیون نفر را به کمپین خود جذب کند و به محبوب‌ترین پروژه اجتماعی در شبکه اجتماعی MAU تبدیل شود.

طراحی ربات تلگرامی نات کوین شبیه به یک بازی است که در آن می‌توانید با نات کوین‌هایی که از طریق لمس صفحه و کلیک ساده به دست می‌آورید آیتم‌های ویژه‌ای خریداری و سرعت دریافت توکن خود را افزایش دهید. برای مثال آیتمی خریداری کنید که می‌تواند تعداد نات کوین‌های دریافتی در هر لمس صفحه را برای شما دو برابر کند. امکان ساخت تیم (Squad)، دعوت از دوستان (Frens) و انجام تسک‌های مشخصی در این بازی جهت دریافت نات کوین‌های بیشتر وجود دارد. محتوای این تسک‌ها عمدتاً در جهت تبلیغ و معرفی پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین تون است. علاوه‌بر این، با توجه به امتیاز‌هایی که هر کاربر کسب می‌کند، سطحی برای او تعیین می‌شود که از برنز شروع شده و در ادامه به نقره‌ای، طلایی، پلاتینیوم و الماس می‌رسد و با همین امتیازهاست که با سایر بازیکنان رقابت می‌کند.

آن طور که از ساختار این بازی پیداست، داشتن نات کوین‌های بیشتر در صفحه اصلی ربات که موجودی شما را نشان می‌دهد، مزیت خاصی جز داشتن توکن برای هزینه در بازی و خرید آیتم‌های جدید ندارد و در واقع چیزی که رتبه کاربر در مقایسه با سایر بازیکنان را تعیین می‌کند، امتیاز (Score) آن کاربر است. امتیاز کاربر هم که نشان می‌دهد هر بازیکن از ابتدا چه تعداد نات کوین ماین کرده است، برخلاف موجودی، با خرج‌کردن نات کوین‌ها برای خرید آیتم‌های جدید کم نمی‌شود.

نات کوین در حال حاضر در هیچ کدام از صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش نمی‌شود و برنامه توسعه‌دهندگان آن برای شکل عرضه این توکن در محیطی خارج از بازی، هنوز مشخص نیست. با وجود این، از آنجایی که صرافی‌های بزرگ به‌نوعی از این بازی حمایت کرده‌اند، احتمال لیست‌شدن آن در پلتفرم‌های معاملاتی نام‌آشنا در صورت قطعی‌شدن عرضه توکن روی بلاکچین تون وجود دارد.

همان طور که گفته شد، توکن نات کوین هنوز در محیطی خارج از بازی عرضه نشده است و در بازار‌های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش نیست؛ بنابراین نمی‌توان قیمتی برای آن تعیین کرد.

در حقیقت، تبدیل شدن آن‌ها به ارز دیجیتال با ماهیت میم کوین؛ هنوز در حد یک ایده است. این میم، ممکن است در آینده روی بلاکچین تون (Ton Blockchain) ضرب شود؛ اما در حال حاضر بیشتر شبیه به یک ابزار مارکتینگ است. نات کوین همچنین غیرقابل استخراج است؛ بنابراین نام‌گذاری این بازی کلیکی به‌عنوان یک بازی ماینینگ نیز اشتباه خواهد بود.

ولی بیانیه‌ای از بنیاد Ton، کمی مسئله ماهیت نات کوین را مبهم‌تر کرده است. در این بیانیه ابتدا عنوان شده که نات کوین به زودی یک دارایی دیجیتال بر پایه بلاکچین تون تولید می‌کند. اما در ادامه آمده است که هنوز توکنی به نام نات کوین وجود ندارد و این آیکون‌ها فعلا هیچ ارزش بازاری ندارند. این میم، به‌عنوان یک دارایی مجازی درون بازی در اکوسیستم وب ۳ تلگرام معرفی شده و عملکرد یک ارز دیجیتال را ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->